הפרשן אבי בלום: "משה סעדה גנב לגנץ את ההצגה"

אייל ראובן 1 Comment on הפרשן אבי בלום: "משה סעדה גנב לגנץ את ההצגה"

הפרשן אבי בלום ב"מהדורת הבוקר" על מריבות 'דגל-אגודה': "שבוע שעבר שמענו בפעם הראשונה שזה בכלל עניין אידיאולוגי, שמעתי את זה ישירות ממקלב. כשרבים על מקומות ועל תפקידים זה יכול להוביל לפיצוץ, אבל לא כאשר מדובר על כן/לא ליבה, בפרט שרוב נציגי אגו"י מסכימים עם 'דגל' בנושא"

צילום: קול חי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן עוה"ד אבי בלום שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), והתייחס לטענותיו החמורות של סגן ראש מח"ש המודח. "בערב הראשון שלשום הוא דפק את ההצגה לאיש שהסתער על האולפנים בני גנץ". הוא הסביר "גנץ שמע מהאסטרטגים שלו שהציבור לא קונה את מועמדותו לראשות הממשלה. תוכנית העבודה שלו וסער הייתה לצייר למצביעי סער שהוא מועמד לראשות הממשלה ולהשאיר את שני המנדטים הקובעים בצד שלהם. ברגע שהוא לא רלוונטי, המצביעים בורחים לימין".

בלום הוסיף: "צריך להגיד גם לאנשי דגל התורה שלא לתת לגנץ את הכותרות האלו שהוא רלוונטי, אגב המריבות עם אגודה".

לדבריו "יש שני מנדטים שלא יצביעו אם הם יחשבו שלפיד יהיה ראש ממשלה, אבל יצביע כחול לבן אם גנץ וסער יקחו את הבכורה. הם יכולים להכריע אם יהיו לנתניהו 61. לכן גפני גם מחשב מסלול מחדש. אני לא חושב שנשמע יותר מדי חברי כנסת חרדים שידברו על גנץ כמועמד".

לאחר מכן הוא שב להתייחס לטענותיו של סגן ראש מח"ש: "התקשורת מצניעה את הכותרות האלה. אלו דברים דרמטיים. צריך לשאול גם למה ועדת החקירה של מירון הלמה בנתניהו יותר מאחרים, אפילו מדרעי. אם ישלחו לו מכתבי אזהרה זו תהיה התערבות של ממש בבחירות. כולם מבינים מי הקים את הוועדה ולאן היא הולכת".

ביחס לשאלה האם פרקליט המדינה לשעבר והמפכ"ל לשעבר יחקרו, אמר בלום: "אני מהמר שלא יקרה עם זה שום דבר. יש לי תחושה שגם כשהימין יחזור לשלטון לא שי ניצן ולא אלשיך ייקראו לחקירה".

הוא התייחס למפלגה ימינה: "אני חושב שהיא לא תרוץ כי היא לא תעבור את אחוז החסימה. כל מי שתקע סכין בבוחרים חוטף מכות והשפלות ולא עובר את אחוז החסימה. הבוחר מעניש".

בלום המשיך בנושא דגל ואגודה: "שבוע שעבר שמענו בפעם הראשונה שזה בכלל עניין אידיאולוגי. השבוע שמעתי את זה ישירות ממקלב. דבר אחד למדתי: כשרבים על מקומות ועל תפקידים זה יכול להוביל לפיצוץ, אבל לא אם כל השאלה היא כן ליבה, או לא ליבה… בפרט שרוב אגודה כן מסכימים עם דגל בנושא".

בסיום השיחה, הוסיף הפרשן: "מקלב מעריך כמו נתניהו שיש סיכוי של 50 אחוז להשיג רוב לימין, דרעי לעומת זאת מעריך שה-61 כבר כמעט בידיים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תקשיבו, תכנית הבוקר שלכם מעולה! זוג מוצלח! מאזינה לשידור שמועלה לארכיון מידי יום! יישר כח!